14 martie, 2010

Anahi (ex. RBD)

Dragii mei, am fost la concert la Anahi. Nu sunt o admiratoare a ei si nici a stilului de muzica dar a fost o experienta interesanta ca fotograf. Am constatat ca nu pot sa fac fotografii la concerte indiferent cat de mult m-as stradui. Am mare nevoie de ajutorul vostru si de sfaturile voastre. Cum reusiti sa faceti fotografii acceptabile fara blitz, de la o distanta de aproximativ 10-15m, cu Nikon D80 (la care ISO 1600 este ucigator) si un tele de 70-300mm cu f4.5-5.6?

8 comentarii:

Catalin spunea...

Ia un aparat care ştie sa facă fotografii, ia un Canon! :)
__________

La ISO 1600 şi mai degraba f 5,6, că tragi undeva la 200-300 mm, nu ai cum sa bagi prioritate de viteza...ca daca bagi viteza...iţi ies imaginile inchise...
Aşa că, la ce ai tu, roagă-te să-ţi stea cântaretul static în cadru.
Daca vrei un tele profesional cu 2 la f...e o căruţa de bani (trebuie să-şi vinzi jumătate de apartament, îmi spune un prieten Nikonist la mobil - aştept sa-mi decontezi convorbirea :)...aşa că...limitează-te la concertele în aer liber...cum fac şi eu :)
_____

PS iar data viitoare am să-ţi intru şi eu în cadru ca să vezi cum e...să-ţi "albăstrească" cineva subiectul ...

Cristian Ion spunea...

mie îmi plac cum ţi-au iesit, chiar şi la ISO1600 ... poate mai mergea un pic compensare de expunere (o treaptă, două in minus) ... te-au lăsat ăia să fotografiezi? că un D80+70-300 nu e prea uşor de ascuns

bogudan spunea...

foarte bine ti-au iesit... iar raspunsul la intrebarea ta e: greu.. greu de tot :)))

fotomaniacu spunea...

Mie mi se par excelente imaginile.
Vreti sa faceti fotografie? Uitati de zoom-uri... un 190/2,8 e chiar ieftin si incomparabil cu un zoom intunecos ca o gaura de sharpe..
Bravo, frumoase imagini, bine surprins momentul, lumina super, e o serie de nota 10

Fotosunete spunea...

Eu lucrez de obicei pe Manual.
Diafragma la minim si timpul la 1/40, 1/50 sau mai putin chiar in functie de ce lumina am pe scena.
Si sunt atent la miscarile lor scenice.
Intrucat toti cantaretii au momentele lor de activitatea si momentele de repaos si e important sa ii simti in miscarea lor pe scena si sa ii prinzi in clipele care te ajuta ca fotograf.

Oricum nu prea ai de ce sa te plangi, imaginile facute de tine mi se par bune si fain surprinse.

Cosmin Andrei spunea...

mie imaginile mi se par foarte bune.

solutii relativ ieftine de mai bine? - pai cum zicea si DL, fixe rapide. si totul depinde de distanta de la care ti-e permis sa lucrezi si de lumina pe care o au ei pe scena -deseori te poti descurca cu un 50/1.8 sau un 85/1.8 (asta ca sa nu te arunci la lucruri mult prea scumpe).. daca iti trebuie distanta, trebuie musai sa cheltui ceva mai serios, insa.
am fost la concerte unde am putut sa folosesc f/2, 1/400 cu iso400 dar am fost si la altele unde s-a mai intamplat sa fie nevoie de f/1.4, 1/30 cu 3200 (unde iluminarea era o gluma de prost gust)

problema cu obiectivele rapide folosite la distante realtiv scurte e focalizarea- profunzimea e mica la diafragme deschise si distante de ordinul catorva metrii si atunci focalizarea devine critica.

ileana spunea...

ti-au iesit f. bine pozele, ai prins bine lumina.
la ce echipament ai (si eu am cam la fel) ideea e sa prinzi solistul cand sta pe loc si daca luminile sunt variabile, cand e luminata scena cel mai bine... bine, eu nu fac la din astea unde e zbantuiala asa multa :) si iso 1600 e un rau necesar...

Andrei spunea...

A iesit un fotoreportaj fain, mie imi place !
Intr-adevar,un obiectiv fix luminos te poate scapa de multe probleme :)