06 iunie, 2009

Furtul fotografiilor- sport international

O prietena mi-a scris astazi ca mai multe fotografii de pe siteul www.treakearth.com referitoare la postari cu fotografii facute in Romania au fost publicate de ziarul turc Hurriyet. Am dat si peste doua fotografii facute de mine si postate pe siteul mai sus mentionat. Fotografiile sunt la adresa http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=23132&p=4&rid=2 . Nimeni nu m-a intrebat sau nu mi-a cerut acordul pentru publicarea acestor fotografii. In general te astepti la astfel de mizerii din partea celor care bantuie netul dar in nici un caz nu m-am asteptat la o astfel de atitudine adoptata de o publicatie. L-am scris administratorilor siteului si urmeaza sa scriu si publicatiei din Turcia. Ce ma sfatuiti sa fac? In aceeasi situatie sunt multi cunoscuti de-ai mei. Le-am recunoscut fotografiile. Furtul fotografiilor este sport international!!!

5 comentarii:

fotomaniacu spunea...

Teoretic, puteti lua un avocat foarte tare, faceti capturi la siturile incriminate, ii dati in judecata, si dupa citiva ani si multi bani cheltuiti poate sa scoateti ceva. Nu a reusit nimeni chestia asta dar teoretic e posibil.
Practic, nu aveti ce face. Semnati-va toate imaginile, puneti copyright pe ele, sau puneti-le numai in situri cu flash.
De fapt nu se poate face nimic. In momentul cind postati imagini, trebuie sa stiti si ca sigur niste imbecili o sa le fure si o sa le foloseasca.
Eu am vazut in germania un albumas de buzunar ilustrat integral cu poze de ale mele. Nu am facut nimic. e o lume de cretini si nu stiu ce s-ar putea face.

Anonim spunea...

nu merge linkul

Cristina Stoica spunea...

Am refacut linkul.

Cristina Stoica spunea...

Astazi am verificat linkul si nu mai exista nici o fotografie acolo. Se pare ca le-au sters in urma mailurilor trimise de noi.
Pe www.trekearth.com este un intreg topic pe aceasta tema. Nu m-ar mira ca proprietarii TE sa fi vandut fotografiile...SO...puteti citi diverse despre subiect la adresa http://www.trekearth.com/read.php?f=1&t=755022&m=1040067&tt=flat .

Alex Ciopata spunea...

Este foarte dificil sa poti face ceva in privinta asta. Precum ai spus sunt multe persoane care isi descopera imaginile publicate in cine stie ce loc. Eu am descoperit imagini proprii trimise la un concurs. Acum ma bucur ca acel cadru nu a castigat nimic :)